Fakultativna nastava

U školskoj godini 2024./2025. za učenike Veterinarske škole planira se izvođenje fakultativne nastave.

Zakon o odgoju i obrazovanju taj oblik poučavanja definira na sljedeći način:

  • Predmeti koji se izvode fakultativno u srednjoj školi, na temelju kurikuluma koji donosi srednja škola, obuhvaćaju nastavne sadržaje kojima se zadovoljavaju interesi učenika, u skladu s mogućnostima škole. Ako se učenik srednje škole opredijeli za fakultativni predmet, dužan ga je pohađati tijekom cijele nastavne godine.
  • Za sudjelovanje učenika u izbornim i fakultativnim predmetima, aktivnostima, modulima, programima i projektima koji nisu obvezni potrebno je informirati roditelje i pribaviti njihovu pisanu suglasnost. Godišnji fond planirane nastave je 70 sati (2 sata tjedno) i održavala bi se u prostorima škole prije ili nakon redovne nastave, a praktični dio u ugovornim partnerskim organizacijama. Pohađanje je obvezno, učenici se ocjenjuju iz tog predmeta i ocjena ulazi u ukupan prosjek ocjena razreda u kojem je program odslušan.

Veterinarska škola prati kretanja na tržištu rada i u skladu s potrebama, osmišljeno je  pet  fakultativnih  programa u cilju specijalizacije polaznika u jednom od područja djelovanja veterinarskog tehničara. Produbljivanjem znanja kroz odabranu fakultativnu nastavu zadovoljeni su osobni interesi pojedinca te ga dodatno usvojene vještine i kompetencije čine konkurentnijim kod poslodavaca. U sljedećoj školskoj godini izvodit će se neki od ponuđenih programa u skladu s rezultatima ove ankete, odnosno onaj za koji će se opredijeliti najveći broj kandidata.

PONUĐENI PROGRAMI :

OSNOVE KONJIČKOGA SPORTA

Konjički sport jedan je od najstarijih sportova; obuhvaća jahanje, galopske i kasačke utrke, dresuru konja i slično. Trend razvitka tih disciplina konjičkoga sporta u intenzivnom je razvoju, kao i interes za uzgoj ili rekreacijsko bavljenje konjima. Uz pomoć konja i aktivnosti koje uključuju konje postižu se mnogobrojni pozitivni učinci na psihofizičko zdravlje i socijalizaciju djece, mladih i odraslih, uz jačanje samopouzdanja i razvoja koncentracije, kontrole i posvećenosti. Tijekom programa učenici će se upoznati s aktivnostima koje omogućuju upoznavanje s osnovama konjičkog sporta, što uključuje dobrobit konja, opći klinički pregled, dovođenje konja u kondiciju, projahivanje, provjeru opreme i prilagodbu stremena, vježbe na konju i čišćenje konja te jahačke opreme. Većina programa izvodi se u obliku terenske nastave. Predmet je predviđen je za učenike 2. razreda.

Voditelj: Matija Čabrajec, dr. med. vet.

EGZOTIČNE ŽIVOTINJE

Bolje poznavanje načina uzgoja i očuvanja zdravlja egzotičnih kućnih ljubimaca nameće se kao potreba zbog učestalih zahtjeva vlasnika životinja za rješavanje problema zdravlja vezanih uz smještaj, hranidbu te određene bolesti. Program će sadržavati uvodni dio u kojem se tumači fiziologija egzota te niz izdvojenih tematskih jedinica koje se odnose na specifične vrste. Polaznici fakultativne nastave upoznali bi se sa suvremenim istraživačko-stručnim pristupima, vještinama i sposobnostima za daljnji samostalni rad s ovom vrstom kućnih ljubimaca. Predmet je interdisciplinaran, moderno je koncipiran i odgovara svim zahtjevima polaznika te je prikladan za veterinarske tehničare čije interesno područje obuhvaća malu praksu. Predmet je predviđen je za učenike 2.

Voditelj: Hrvoje Bielen, dr. med. vet.

KOZMETIKA ŽIVOTINJA

Tijekom programa polaznici stječu praktična znanja i vještine za obavljanje kozmetičkih poslova na malim životinjama. Upoznaju se s tehnikama kupanja, sušenja, šišanja, rukovanja potrebnim priborom i opremom te načinima pravilnog čuvanja i održavanja instrumenata. Također upoznaju specifičnosti u njezi kratkodlakih i dugodlakih pasa, načine čišćenja od buha i krpelja, čišćenja ušnog kanala, kao i depilaciju ušnog kanala te postupak čišćenja analnih vrećica. Poznavanje zakona i propisa vezanih za obavljanje ove uslužne djelatnosti te načini održavanja higijene radnog prostora također su teme unutar ove fakultativne nastave. Preduvjeti su sposobnost kontrole životinja i dobre komunikacijske vještine s vlasnicima. Program nije prikladan za osobe s alergijama na dlaku, prašinu ili šampone. Predmet je predviđen je za učenike 4. razreda.

Voditelj: Ivana Tomaš Vince, dr. med. vet.

ŠKOLA I ZAJEDNICA

Predmet Škola i zajednica predviđen je za učenike 2. i 3. razreda gimnazijskih i strukovnih srednjoškolskih programa. Temelji se na pristupima aktivnog učenja i poučavanja, odnosno na učenju u zajednici te projektnom i istraživačkom učenju i poučavanju. Učenici samostalno određuju problem unutar lokalne zajednice, promišljaju, istražuju, stječu iskustvo i djeluju. Pritom razvijaju vještinu razumijevanja pojava koje utječu na dobrobit u zajednici i istraživanja problema vezane za pojave u zajednici. Prilikom promišljanja i istraživanja o problemu i pojavama, učenici će steći iskustvo komuniciranja s ljudima i pronaći mjesta gdje se određeni problem ili pojava koja se odvija u zajednici može riješiti; osmislit će različite pristupe rješavanju problema vezanog za pojavu u zajednici koji pozitivno utječu na dobrobit zajednice i ljudi unutar nje. Program je fokusiran na aktivno promišljanje, demokraciju, sudjelovanje učenika u radu svoje škole, kao i lokalne zajednice, te kako kultura i ljudi nekog lokalnog područja mogu obogatiti iskustva učenika i njihovo učenje učiniti smislenijim te kako „bavljenje lokalnim” može pomoći razvoju identiteta mladih ljudi. Teme unutar predmeta su: kultura i mediji, fizička aktivnost i sport, zdravlje, demokracija i civilno društvo, migracije, urbanizam i stanovanje, društvena jednakost, generacije, ekonomija, okoliš te osobne slobode i ljudska prava.

Voditelji: Ružica Belić, prof. filoz. i etnologije i Sanja Medven, prof. hrv. jezika

Skip to content